Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Robbert Spaargaren - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Robbert Spaargaren - WaarBenJij.nu

Praag

Blijf op de hoogte en volg Robbert

20 Juli 2015 | Tsjechische Republiek, Praag

Dobrý den, přátelé a rodina,

Na twee warme dagen zit Praag er ook op en zijn we alweer op de helft van ons avontuur, maar vervelen doet het nog lang niet. Steeds worden we overrompeld door nieuwe culturen, mensen en bezienswaardigheden, zo ook in Praag.

Bij aankomst volgden we meteen de borden van de Mac om daar avond te gaan eten. De lange reisdag was vermoeiend en we moesten ook nog een stukje lopen naar het hostel (inclusief verdwalen, omweg, plaspauze, ruim een uur gelopen). In het hostel hadden we een privé kamer waardoor we op ons gemak uit konden pakken en rusten.

De eerste volle dag in Praag hadden we het ambitieuze plan om via het kasteel van Praag, langs de rivier omhoog te lopen naar de markt. Daar zouden we eten halen voor ontbijt/lunch en eventueel avondeten. Deze tocht duurde uiteindelijk twee uur, wat resulteerde in drie oververhitte, uitgehongerde reizigers. Meteen wat gegeten en daarna een rondje over de markt gelopen. Ik had graag willen zeggen dat we daarna de warmte hadden getrotseerd en ook twee uur terug hebben gelopen, maar de verkoeling in de metro was toch wat aantrekkelijker. Terug in het hostel zijn we niet verder dan onze kamer en de keuken geweest.

De warmte was beter te verdragen op de volgende dag, mede door een stevig ontbijt in het hostel. Daardoor hebben we bijna heel Praag gezien, waaronder de oude stad, het stadsplein met de astronomische klok en het panorama-uitzicht over Praag vanaf het Nationale Monument op de Viktov hill. Bij terugkeer in het hostel hebben ons culinair uitgesloofd met pestoburgers á 200 gram vlees per burger.

Het spreekwoord 'wie mooi wilt zijn moet pijn lijden' sluit erg goed aan op de herinnering die wij aan Praag overhouden, want hoe mooi Praag ook is, het is ondragelijk vermoeiend om met hoge temperaturen de heuvels van de stad te beklimmen. En dan te bedenken dat het kwik in Budapest nog verder gaat stijgen...

VOLGENDE STOP: BUDAPEST

• 20 Juli 2015 - 22:43

A En B Outshoorn :

Ach,arme jongens,wat hebben jullie het zwaar gehadin

Praag.maar toch wel genoten,begrijp ik
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben en zoveel inmiddels al bekeken hebben,we genieten van de leuke verslagen.

Opa en oma

• 22 Juli 2015 - 19:05

Rob:

Mooi verhaal weer en respect voor het tóch bezoeken van mooie plekken in Praag in de zinderende hitte, kanjers! Ben jaloers, in Praag zijn we nog niet geweest! Liefs mam & pap

• 22 Juli 2015 - 22:07

Ruth Spaargaren:

Hallo Robbert, wat een mooie route hebben jullie uitgekozen.
    Praag moet erg mooie zijn maar die hitte is niet prettig om in de stad te lopen.
    Geniet maar van al die mooie oude gebouwen, wij kijken naar uit om de foto's te bewonderen.
    Goede reis en veel succes, vr.gr. Oma en Opa