Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Robbert Spaargaren - WaarBenJij.nu Kopenhagen - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Robbert Spaargaren - WaarBenJij.nu

Kopenhagen

Blijf op de hoogte en volg Robbert

08 Juli 2015 | Denemarken, Kopenhagen

Hej venner og familie,

de eerste dagen van onze reis zitten erop, en wat waren dat voor dagen! Erg veel gezien en genoten van het mooie weer in Kopenhagen. Maar eerst natuurlijk de treinreis, die niet geheel volgens plan was verlopen.

Na de bus richting Schiphol, stapten we op de trein naar Utrecht. Vanaf Utrecht reden we met de ICE vliegensvlug naar Duisburg, waar we overstapten op de intercity naar Hamburg. Hier trof het ongeluk ons: de intercity had vertraging opgelopen waardoor we de ICE naar Kopenhagen hadden gemist. Na lang wachten op het drukke station van Hamburg konden we terecht bij de informatiebalie en konden we onze reservering gelukkig nog omboeken naar de volgende trein. Halverwege de rit naar Kopenhagen staken we de zee over van Puttgarden naar Rødby Færge (en de trein ging gewoon mee op de boot), om zo onze weg te vervolgen naar Kopenhagen.

Eenmaal aangekomen op het station van Kopenhagen aten we een snelle hamburger bij de Mac als avondmaal, waarna we onze accommodatie, het City Public Hostel, in sneltreinvaart vonden. Eenmaal gestationeerd in het hostel, trokken we ons terug in ons stapelbed op een kamer met 22 man.

De eerste dag in Kopenhagen was een dag met warmte en veel zon. Nadat we het hostel hadden verlaten, hadden we onszelf voorzien van ontbijt en bezochten we de City Hall Square, de Vor Frue Kirke, het Rosenborg kasteel, en het Kastellet. Ook hadden we een mooi uitzicht over Kopenhagen vanaf the Round Tower en hebben we een kiekje kunnen bemachtigen van de druk bezochte kleine zeemeermin. Na zoveel intensief wandelen kregen we het een beetje warm, waartoe we besloten een plekje in Kings Garden op te zoeken om even uit te rusten. Later op de dag namen we ook plaats in een parkje aan de haven. Eenmaal terug in het hostel bereidden we onder leiding van chef Daniël een tagliatelle met tomaat, spekjes en een kruidenboter die we over hadden van het ontbijt #backpackersbelike.

De volgende ochtend heerlijke afbakstokbroden met scrambled egg en spek gegeten (die we over hadden van de vorige dag), waarna we er weer tegen aan konden. Met af en toe een fikse regenbui konden we op een paar beschutte plekken uitrusten, en hebben we ook Our Saviour's Church, Amalienborg, en natuurlijk de bekende Nyhaven bezichtigd. Na een hele simpele pizza te hebben gegeten, maken we ons nu langzaam klaar om morgenvroeg eerst de bus, en vervolgens de trein richting onze volgende bestemming pakken.

VOLGENDE STOP: BERLIJN

• 09 Juli 2015 - 14:38

Oma En Opa Outshoorn :

Lekker op weg
    Een paar onregelmatigheden maken het leuk
    We zijn benieuwd naar het vervolg
    A en B

• 12 Juli 2015 - 11:55

Ruth Spaargaren:

Hoi Robbert, net je reisverslag gelezen, spannend hoor. leuk om te lezen. goede reis met veel kennismaking onderweg. gr. Ruth